Ost- och skinkschnitzel med potatisklyftor

Idag blev det en riktigt sen middag. Jag har jobbat 7-21 idag och sista turen på mitt sommarschema. 
Nu är jag trött och mätt, ska ta en dusch och sen gå och lägga mig.

Ingredienser:
4 skivor skinkschnitzel
2 skivor skinka (vi använde extra rökt)
6 skivor ost (vi använde munkens svarta)
Salt
Pepparmix
Potatis
Timjansolja
Timjan

Gör så här:
Banka ut schnitzlarna lite om de är tjocka, våra var ca 1cm. Lägg på en skinkskiva var på två av schnitzlarna, på med osten och lägg sedan på de sista två schnitzlarna. Ha på salt och pepparmix. 
Stek de i timjansolja och smör på medelvärme, ca 5-7 minuter på varje sida eller tills köttet är genomstekt. 
Potatis:
Skär potatisen i klyftor, blanda runt med lite timjansolja, salt och timjan (vi har på mycket, jag älskar timjan). Lägg på en plåt och in i ugnen på 200grader i ca 15 minuter. 

Vi åt maten med lite grönsallad och beasås. Hur gott som helst!!
(null)

(null)

kött | ost, ost och skinkschnitzel, potatis i ugn, potatisklyftor, schnitzel, skinka, skinkschnitzel | |
Upp