Pasta salsiccia

Alltså JA vad gott det här var! Jag älskar krämiga pastasåser, det är bland det godaste jag vet. Men det här blev något utöver det vanliga. Både jag och sambon smällde i oss 2 stora portioner var! 

Jag hade tagit fram broccoli från frysen och tänkt koka det snabbt för att äta till, men jag var så hungrig att den glömdes bort. Nåväl, vad gör det om 100 år? 

Ingredienser:
Valfri pasta
3 färska salsiccia korvar
3 vitlöksklyftor
2 dl grädde
3 dl passerade tomater
1 dl vitt vin
2 msk tomatpuré
1 tsk oregano
1tsk timjan
Salt
Peppar
Smör

Gör så här:
Koka pastan enligt anvisningarna. 
Hetta upp en stekpanna med smör. Sprätta korvskinnet och tryck ut innanmätet i stekpannan, stek snabbt. Pressa i vitlöken.
Häll i grädde, passerade tomater, vitt vin (jag använde matlagningsvin) och tomatpuré. Smaka av med kryddor. 
Låt koka upp, blanda i pastan och servera. 
(null)

Korv/skinka/kassler/bacon | korv, krämig pastasås, pasta, salsiccia, snabbmat | |
Upp