Chailatte-ish

Idag har jag haft gruppsamtal om en skoluppgift samt haft lektion via internet eftersom MDH stänger ner för fysiska lektioner för en tid framöver nu med tanke på omständigheterna. Det räckte med en dag hemma och en "ofrivillig karantän" för att jag skulle bli rastlös. Så imorgon ska jag in till Västerås för att prata om timjobb som förhoppningsvis blir till sommarjobb sen också. Har inte jobbat en dag sen jag sa upp mig från mitt förra jobb i augusti-19, så det känns roligt att börja jobba lite extra igen. 

Har vart en lång dag och nu ikväll blev jag så förbannat sugen på en chailatte. Googlade runt på flera olika recept och körde "på en höft" från alla recepten. Gott blev det hur som helst, och snabbt gick det! Nu har jag bara ett ungefärligt recept eftersom att jag inte måttade ordentligt haha.

Ingredienser:
2 dl vatten
4 hela kryddnejlika
1 tsk kanel
1 krm muskotnöt
1/4 tsk ingefärapulver
1 tsk kardemumma
1 msk honung
1,5 dl mjölk
1 påse earl grey
1 påse vanilla chai

Gör så här:
Koka upp vatten och kryddor. Ta av från värmen och ha i tepåsar och honung. Sila av teet och häll upp i en kopp. Värm upp mjölken och häll i koppen. 
Klart! 

Som sagt, inte riktigt en ordentlig chailatte, men den kryddiga och söta smaken satt där i alla fall! 
(null)

Dryck | |
Upp