Tonfiskrullar

Det här är typ det enda jag äter för tillfället. Har haft ett jobbigt halvår med högt blidtryck, skakningar, hjärtklappning, sömnstörningar, ångest  och en ohälsosam relation till mat.  Just nu snöar jag in mig på något och så är det i stort sett allt jag äter under ett par veckor innan jag byter till något annat. Just nu är jag galen i dessa rullar. 

Ingredienser:
1 burk tonfisk i vatten
2 msk majonnäs eller kvarg
2 tsk sambal oelek
Salt
Peppar
Gurka
Morot
Avokado
Tortillabröd (jag använder små)

Gör så här:
Häll av vattnet från tonfisken. 
Blanda ihop tonfisk, majonnäs/kvarg, sambal oelek, salt och peppar. Skiva grönsakerna i stavar. 
fyll brödet med tonfiskröran och grönsaksstavarna, rulla ihop och ät! 
(null)

fisk och skaldjur | avokado, gurka, morot, tonfisk, tonfiskwraps | |
Upp